Taneszközkereső

Erkölcstan 8. tankönyv

FI-504020801 boritó kép
  • Általános információk
    • Szerző: Alexandrov Andrea, Fenyődi Andrea, Jakab György, Szecsődi Tamás, dr. Dobszay Ambrus
    • Műfaj: tankönyv
    • Iskolatípus: felső tagozat, általános iskola
    • Évfolyam: 8. évfolyam
    • Tantárgy: erkölcstan
    • Tankönyvcsalád: -
    • Tankönyvjegyzék: Kísérleti tankönyv, tankönyvjegyzéken szerepel.
    • Kiadói kód: FI-504020801
    • Iskolai ár: 350 Ft.
  • Műszaki adatok
    • Formátum: B5
    • Terjedelem: 144
    • Szín: 4 szín
  • Leírás

    A tankönyv legfontosabb jellemzői

    • A művelődési anyag tematikájának összeállítása a Nemzeti Alaptanterv és a kapcsolódó kerettanterv tartalmi előírásai alapján készült. Követi ezek tematikus felépítését, épít a megelőző évfolyamon tanult felidézendő és az iskolán kívül szerzett ismeretekre.
    • A tankönyv rengeteg lehetőséget nyújt a beszélgetésre, a játékokra, az önálló megfigyelésekre, a vélemények összevetésére, a tanulságok egyéni megfogalmazására és befogadására. Az erkölcsi kérdések, döntéshelyzetek felvetése a felelősségteljes, bonyolult problémák több szempontból, eltérő érdekekből való megközelítésére tanítja a gyerekeket.
    • A tankönyv változatos didaktikai eszközeivel szolgálja az aktív tanulói tevékenységet, fejleszti a vitakultúrát, szorgalmazza a szerepjátékokat, a csoportos munkavégzést. A sokféle feladat lehetőséget biztosít a pedagógusnak arra, hogy a tanuló csoport témára adott reakciójához igazodva döntsön az óra menetéről.
    • A színes grafikák, fotók nemcsak illusztrációként szerepelnek, hanem beszélgetés, szituációs játék alapjaként is, tehát a legtöbbhöz értelmező, alkotó feladat kapcsolódik.
    • A tankönyv négy nagy témaköre: Mi dolgunk a világban?; Helyem a világban; Hit, világkép, világnézet; Egy korszak lezárul. Ezen az évfolyamon kerül terítékre a vallási ismeretek témakör, de a többi leckében is komolyabb, filozofikusabb problémafelvetésekkel találkozunk.
    • Minden lecke egy idézettel, versrészlettel és a hozzá kapcsolódó rövid problémafelvető kérdésekkel indul. Ezek megfelelő kiindulást biztosítanak az erkölcsi kérdésekhez kapcsolódó beszélgetéseknek, játéknak vagy másfajta tevékenységeknek. E köré az indító téma köré szerveződik az egész lecke anyaga. A minden leckében visszatérő rovatok csoportos és projektfeladattal, újabb irodalmi, vagy informatív szövegekkel, képekkel dolgozva, többféle megközelítésben dolgozzák fel az adott témát.

    .

  • Letölthető dokumentumok